Rzeczywistość rozszerzona (Augmented Reality, AR). Jeśli nie wiesz, co to jest, oto małe wyjaśnienie. Być może wiesz, co to jest, a może nawet sam używasz jej na co dzień. Ale czy zastanawiałeś się kiedyś, w jaki sposób konkurencja Twojej firmy wykorzystuje to narzędzie, aby pokonać Cię na miazgę? Jeśli nigdy nie zastanawiałeś się nad tym, ani nie rozważałeś wykorzystania technologii AR w swojej firmie, to znaczy, że jesteś już w tyle.
Nie obawiaj się! Przeszukaliśmy dla Ciebie internet i wymyśliliśmy sposoby, dzięki którym możesz odzyskać grunt pod nogami i stać się innowatorem, który jest Ci przeznaczony. Tak więc, bez dalszego zastanawiania się, oto 5 najlepszych realistycznych sposobów wykorzystania rozszerzonej rzeczywistości, aby wyprzedzić konkurencję.
Powiązane: Rzeczywistość rozszerzona | O co tak naprawdę chodzi z AR?
1. Drukuj ulotki
Jednym z najskuteczniejszych i najłatwiejszych zastosowań AR jest wykorzystanie jej w drukowanych listach reklamowych. Druk jest coraz popularniejszy, a ludzie uwielbiają interaktywność. Musisz wykorzystać ten fakt i w jakiś sposób włączyć AR jako część tej interakcji.
Jak to zrobić? Cóż, jednym ze sposobów jest prosty kod QR, który wyświetla obraz 3D po przyłożeniu do niego telefonu. Można też opracować prostą aplikację AR, która promuje firmę poprzez interakcję między telefonem danej osoby a np. jej salonem. Możliwości w tej dziedzinie są nieograniczone, ponieważ zarówno druk, jak i technologia AR są tak uniwersalne.
2. Stoisko targowe
Nic tak nie przyciąga uwagi największej grupy nabywców (milenialsów), jak nowoczesne technologie. Jeśli chcesz przyciągnąć osoby wyznaczające trendy w obecnym świecie i uzyskać nowe, lukratywne możliwości, musisz sprawiać wrażenie, że wiesz, co jest na czasie. Jednym ze sposobów, w jaki można to osiągnąć, jest zastosowanie technologii AR na stoisku targowym.
Doskonałym przykładem jest demo Microsoftu, podczas którego firma zaprezentowała swoją grę wideo "Minecraft", wykorzystując innowacyjną technologię AR - HoloLens. W trakcie demonstracji prezenterzy umożliwili publiczności oglądanie na żywo tego, co widzieli gracze podczas gry. Prezenter pokazał potencjał gier wideo w technologii AR, a publiczność mogła obserwować jego poczynania w czasie rzeczywistym.
Nie trzeba być tak ekstrawaganckim jak Microsoft, ale trzeba zapewnić odwiedzającym stoisko efektywne, a jednocześnie proste doświadczenia. AR pomoże Ci zaprezentować Twoje innowacje w sposób bardziej przejrzysty niż w PowerPoint, ponieważ Twój potencjalny klient będzie mógł ich doświadczyć, a nie tylko o nich usłyszeć.
Powiązane: Niesamowite sposoby na włączenie druku do kampanii cyfrowej
3. Demonstracje produktów
Twoim zadaniem jest wprowadzanie innowacji i zmienianie branży, w której działasz. Czasami jednak oznacza to, że Twój produkt może zawierać koncepcje lub wybory projektowe, które wymagają nieco wyjaśnień. Aby wyjaśnić te koncepcje, można wykorzystać demo AR.
Tak, w poprzednim punkcie mówiliśmy o demo, ale to jest demo, które zabierasz do swoich klientów. Na przykład, jeśli zajmujesz się produkcją pizzy, możesz wykorzystać AR do wyświetlania potencjalnym inwestorom trójwymiarowych obrazów pizzy. Jeśli jesteś producentem samochodów, możesz użyć AR, aby podkreślić unikalne projekty lub potencjalnie przełomowe nowe technologie.
4. Marketing wirusowy
Widziałeś reklamy: Na rynek wchodzi jakaś superfajna nowa technologia, a ludzie są nią zachwyceni, choć nie wiadomo, do czego ona służy... poza tym, że płatni aktorzy uśmiechają się i tańczą break dance. Być może nawet sam puściłeś jedną z takich reklam. Choć w studiu produkcyjnym wygląda ona świetnie, to jednak nie da się jej zapomnieć.
AR może wykorzystać tę reklamę i sprawić, że stanie się wirusowa. Pozwól użytkownikom na interakcję z reklamą podczas jej oglądania. Wystarczy prosta aplikacja AR na telefon, która wyświetla produkt w trakcie oglądania reklamy, abyś zyskał przewagę w swojej branży.
5. Wydarzenia firmowe
Wybierasz się na firmowe wydarzenie z przemówieniem. Być może w sali znajduje się 100 osób decyzyjnych i jest to Twój czas, aby zrobić wrażenie na innych. Nie bądź tym samym nudnym przedsiębiorcą, który po prostu przynosi PowerPoint i mówi zbyt długo.
Ożyw swoją prezentację za pomocą technologii AR. To idzie w parze z demonstracją, ale przynieś ją na imprezę firmową, aby osoby decyzyjne zobaczyły Twoją firmę w nowym świetle. Sprawisz, że będą podekscytowani Twoim produktem i nikt nie opuści sali, nie wiedząc, kim jesteś i o co Ci chodzi.