Czy dostajesz dużo ruchu na swojej stronie, ale nie wiele przewodów? Nie jesteś jedyny.
Podczas gdy duży ruch jest świetnym wskaźnikiem zainteresowania konsumentów Twoją firmą, nie jest to jedyna metryka, która się liczy. Jeśli odwiedzający nie podejmują działań po wylądowaniu na Twojej stronie, to być może robisz coś źle.
Może Twoje treści nie są tak pomocne lub istotne, jak myślałeś? Może nawigacja na Twojej stronie jest zbyt skomplikowana? Może Twoje oferty nie są wystarczająco kuszące? To wszystko są aspekty, które należy rozważyć.
Oto kilka możliwych powodów, dla których odwiedzający nie klikają w Twoje CTA i co możesz z tym zrobić.
Ale najpierw, co to jest CTA? Call-to-action (CTA) to przycisk lub link tekstowy, który kieruje odwiedzającego stronę internetową w stronę pożądanej akcji - takiej jak wypełnienie formularza kontaktowego lub pobranie oferty treści. CTA powinny być pogrubione i zauważalne, ale forma, jaką przyjmują - przycisk, link tekstowy czy obrazek - powinna być przetestowana w celu określenia największego wpływu na odbiorców. W tym artykule omawiamy głównie przyciski, ale CTA mogą przybierać różne kształty i formaty.
Powiązane: 7 Emerging Trends in Web Design & Development
Nie jest pomocny
Możesz mieć najlepszą treść na blogu i stronie internetowej, ale jeśli CTA, które zawarłeś w tej treści nie jest pomocne, to niewiele osób będzie je klikać. Zasadniczo, chcesz, aby wezwanie do działania było istotne dla treści. Na przykład, jeśli firma turystyczna ma wpis na blogu o pięciu najlepszych parkach narodowych USA, co jest bardziej pomocnym CTA: "Download: US National Parks Map & Tips" lub "Pobierz przewodnik Island Getaway".
Nie jest wystarczająco przekonujący
Jeśli Twój przycisk CTA nie jest, sam w sobie, argumentem, dlaczego ludzie powinni go kliknąć, to nie spodziewaj się wielu konwersji. Użytkownicy potrzebują powodu, aby wykonać akcję, którą chcesz, aby wykonali. Upewnij się, że podkreślasz pilność oferty lub wartość dodaną kliknięcia tego przycisku. "Claim Your Limited Time Discount" jest bardziej pilne i przekonujące niż "View Current Deals".
Jest zbyt skomplikowany
Być może Twoi odbiorcy klikają w przycisk CTA, ale po prostu nie podążają za nim na stronie docelowej. Jeśli Twoje wezwanie do działania wymaga nawigacji do wielu stron, Twój formularz zbierania leadów jest zbyt długi lub odwiedzający są zmuszeni do podjęcia zbyt wielu kroków, aż dotrą do ostatniego punktu, to dobrym pomysłem może być uproszczenie procesu. Użytkownicy internetowi nie są znani ze swojej cierpliwości, więc nie przeciągaj ich. Spraw, by proces konwersji był jak najłatwiejszy i jak najszybszy.
Yganko/Shutterstock.com
Nie jest widoczny
Aby przycisk CTA był widoczny, nie oznacza, że ma być duży i głośny. Perspektywy lądują na Twojej stronie, ponieważ przyciąga je Twoja treść, a nie krzykliwe przyciski CTA. Jeśli chcesz zwrócić ich uwagę na przycisk CTA, najlepszym sposobem jest jego przemyślane umieszczenie. Gdzie ich oczy zostaną przyciągnięte? Czy uzyskasz więcej konwersji, umieszczając CTA w nagłówku? Na końcu? Może w pasku bocznym? Może to zająć trochę testów, aby znaleźć to, co działa najlepiej, ale ROI będzie tego warte.
Wygląda źle
Estetyka strony internetowej liczy się całkiem sporo, więc Twoje wezwanie do działania nie powinno być wyjątkiem. Twoi odbiorcy muszą codziennie nawigować po pozornie niekończącym się strumieniu treści i rozważają każdy szczegół, aby ułatwić sobie podejmowanie decyzji. Jeśli Twój przycisk nie wygląda atrakcyjnie, to najprawdopodobniej go zignorują. Spróbuj przetestować różne kolory, czcionki lub kształty, aby zobaczyć, który z nich działa najlepiej.
Jak poprawić swoje CTA
Nie wszystko stracone! Jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby Twój przycisk CTA był bardziej efektywny:
- Spraw, aby było oczywiste, że Twoje tekstowe CTA są klikalne. Czasami nie wiesz, że link tekstowy jest linkiem tekstowym, dopóki przypadkowo nie przewiniesz nad nim.
- Pisz krótkie, przekonujące kopie CTA. Zawsze najlepiej jest być bezpośrednim ze swoim tekstem CTA. Powiedz im dokładnie, czego mogą się spodziewać po kliknięciu.
- Starannie rozmieść swoje CTA. Wybierz punkt centralny na stronie, który będzie miał dużo wyświetleń.
- Użyj słów, które przekazują pojęcie czasu, aby stworzyć pilną potrzebę.
- Daj im zachętę do kliknięcia, taką jak darmowa próba, zniżka lub oferta treści premium.
- Przetestuj go, zanim go uruchomisz. To naprawdę nie jest nauka ścisła, więc najlepiej jest przetestować kilka wersji na mniejszą skalę i pracować stamtąd.
Twoje call to action powinno być w stanie zamienić odwiedzających w wykwalifikowanych leadów, a to wymaga trochę smaru na łokciach, aby wszystko działało płynnie czasami. Jeśli Twój przycisk CTA nie działa tak dobrze, jak się spodziewałeś, skontaktuj się z nami teraz, a my powiemy Ci dlaczego.
Pssst! Oto nasze CTA - daj mu kliknąć!
.