FM, AM, XM, Hybrid, Staccato, Segundo, druk stochastyczny, konwencjonalny, 200 lpi, 175 lpi, 20 mikronów, 10 mikronów, pierwsze zamówienie, drugie zamówienie; jaka jest różnica pomiędzy drukowaniem stochastycznym a konwencjonalnym?
UWAGA: Przesiewanie to proces po rastrowaniu plików PDF w RIP (rastrowym procesorze obrazu) podczas prepressu. Przesiewanie półtonowe odbywa się za pomocą oprogramowania i tworzy bardzo małe kropki, czyli komórki, które są odwzorowywane na płycie drukującej. Malutkie kropki tworzą iluzję zdjęć o tonie ciągłym podczas drukowania na prasie.
Zalety druku stochastycznego w porównaniu z drukowaniem konwencjonalnym
- Reprodukcja fotograficzna w tonie ciągłym
- Tworzy większą gamę kolorów CMYK na prasie
- Renders więcej szczegółów
- Eliminuje mory
- Zmniejsza zużycie farby drukarskiej nawet o 10% - zauważ "gromadzenie się" farby drukarskiej w konwencjonalnej kropce
- Produkuje łagodniejsze nachylenia
- Większa jednolitość koloru w całym procesie tłoczenia
- Szybsze schnięcie farby drukarskiej
Konwencjonalne przesiewanie (150 lpi, 175 lpi, 200 lpi) odnosi się do ekranów AM, czyli do modulacji amplitudowej. Odnosi się to do punktów półtonowych, które są zamocowane na siatce, ustawione pod kątem co 30 stopni (z wyjątkiem żółtego: 15 stopni) i rosną w oparciu o wartość tonalną.
LPI = linie na cal
Przesiewanie stochastyczne (Staccato) odnosi się do ekranów FM, czyli do modulacji częstotliwości. Odnosi się to do mikrodotków (20 mikronów, 10 mikronów), których rozmiary są STAŁE, a wartości tonów wzrastają przez dodanie kolejnych punktów. Punkty są renderowane w algorytmie psuedo-randomowym, co czyni je idealnymi dla detali o wysokiej rozdzielczości w fotografii i dziełach sztuki. Mikrodoty są renderowane w "splocie" w celu stworzenia bardzo gładkich przejść tonalnych.
Mikron = 1/1,000,000 metra
Należy zauważyć, że druk stochastyczny daje większą gamę kolorów CMYK niż ekrany AM. Dzieje się tak, ponieważ światło odbijające się od papieru jest skuteczniej odfiltrowane, co skutkuje mniejszą "bielą" od papieru odbijającego się w oku.
Ponadto, przedruki są mniej prawdopodobne ze względu na stabilność kontroli koloru na prasie. Ekrany FM są znacznie mniej podatne na wpływ zmian gęstości farby na prasie. Warstwa farby drukarskiej na prasie jest znacznie cieńsza i mniej podatna na wpływ zmian gęstości farby. Zauważ na zdjęciu powiększenia powyżej "łączenia" atramentu w konwencjonalne półtonowe kropki. Powoduje to, że prasa zużywa więcej atramentu niż jest to konieczne.
.