Przez lata o inbound marketingu często myślano jak o lejku. 'Góra lejka' stanowiła zdecydowaną większość odbiorców strony i marketingu, a w miarę jak lejek stawał się coraz węższy, rezydowały w nim coraz cieplejsze leady. Na dole lejka znajdowali się Twoi klienci i osoby, które faktycznie kupiły Twoje produkty po zakończeniu części badawczej i zakupowej.
Obecnie jednak wielu twierdzi, że lejek marketingowy jest martwy - a koło zamachowe zajęło miejsce na przysłowiowym "tronie inbound marketingu". Może się to wydawać surowe i trudne do zaakceptowania, ale bez pogodzenia się z tym, Twój biznes jest skazany na pozostawienie w przeszłości.
Aby zrozumieć, na czym polega metoda koła zamachowego i czy jest to lepsze rozwiązanie dla Twojego biznesu, musisz najpierw wiedzieć, czym jest metoda tradycyjna i czym różni się nowa strategia. Dzięki tej wiedzy możesz określić, która metoda jest właściwa dla Twojego biznesu i czy koło zamachowe jest lepszym rozwiązaniem dla sukcesu i wzrostu marki w ogóle.
Powiązane: Czym jest Inbound Marketing i jak działa?
Czym jest tradycyjna metoda lejka marketingowego Inbound Marketingu?
Zasadniczo istnieją trzy etapy oryginalnej metody lejka inbound marketingu: Learners, shoppers i buyers. Te etapy składają się na wszystkie właściwe dane od odwiedzających Twoją stronę internetową, których będziesz potrzebował, aby odnieść sukces jako właściciel firmy - lub tak zrobili. Aby wiedzieć, czym jest tradycyjny lejek marketingowy inbound, musisz wiedzieć, jak te etapy wchodzą w grę i co oznaczają dla strategii marketingowej firmy online.
Szczyt lejka: Learners
Osoby uczące się znajdują się na szczycie lejka, ponieważ są to osoby, które ostatecznie będą stanowiły zdecydowaną większość widzów danej witryny. W rzeczywistości, według SproutBox, ponad 85 procent ruchu na stronie to top-of-the-funnel.
Jest to początkowa faza zainteresowania, w której osoby badają swoje opcje, dowiadują się o konkretnej usłudze lub produkcie i odkrywają wiele możliwości wyboru. Jest to również miejsce, w którym wiele firm skupia swój marketing, ponieważ to właśnie tam można najpierw zaczepić potencjalnych klientów i skłonić ich do kontynuowania sprzedaży w dół lejka.
Środek lejka: Kupujący
Osoby znajdujące się w środku lejka są często określane mianem "kupujących". Powodem tego jest to, że osoby te przeszły fazę badań i nauki i są teraz zainteresowane wiedzą, jakie produkty lub usługi zapewniasz w swoim sklepie internetowym.
Dobrą strategią inbound marketingu mid-funnel jest posiadanie łatwo przyswajalnych i przejrzystych wizualizacji cenowych, które z łatwością można znaleźć z poziomu pierwszej strony Twojej witryny. W końcu ile razy byłeś zainteresowany jakimś produktem i po prostu przeszedłeś dalej, bo trudno było znaleźć jak i gdzie go kupić?
Dół lejka: Kupujący
Chociaż ta część lejka stanowi tylko 5 procent oglądających Twoją stronę, to właśnie tutaj dochodzi do konwersji i rzeczywistych zysków. Jednakże, jest to również, gdzie inbound marketing lejek zaczyna się zawieść firm. Po zakończeniu tej części lejka, co jest dalej? Odpowiedź brzmi: nic. Celem lejka sprzedaży jest wyłącznie doprowadzenie ludzi do dna lejka i pomachanie im na pożegnanie, gdy wypadają z drugiego końca.
Jak to pomaga firmie utrzymać klientów i pozyskać więcej leadów z tych początkowych sprzedaży? Być może, ucząc się więcej o kole zamachowym poniżej odpowie na to pytanie i udowodni, dlaczego niezliczone firmy przechodzą na koła zamachowe inbound marketingu nad tradycyjną metodą lejka, którą kiedyś znali i kochali.
Powiązane: Dlaczego Buyer Personas są marketingowym must-have
Jak działa nowa strategia koła zamachowego i czy jest lepsza?
Dla tych, którzy albo używali metody lejka przez lata, albo przeczytali powyższy opis i myślą, że brzmi to mądrze, możesz zastanawiać się, jak koło zamachowe zabiło tę strategię i czy koło zamachowe jest rzeczywiście lepsze niż jego poprzednik.
W skrócie - tak, jest. Koło zamachowe zabiło metodę lejka, będąc po prostu lepszym rozwiązaniem dla firm - w tym Twojej własnej. Sposób, w jaki to zrobiło, to stworzenie strategii marketingu przychodzącego, która nie tylko pozyskuje nowe leady, ale wykorzystuje ten impet do dalszego rozwoju firmy, poza ostatnim etapem zakupu w kampanii marketingowej.
Aby umieścić to w perspektywie, spójrz na ten cytat HubSpot o zaletach flywheel w stosunku do metod lejkowych:
"Firmy, które wybierają model koła zamachowego nad typowym lejkiem, mają ogromną przewagę, ponieważ nie są jedynymi, którzy pomagają swojemu biznesowi rosnąć - ich klienci również pomagają im rosnąć."
-Hubspot
Co to więc oznacza? Jak metoda koła zamachowego pomaga Twojemu biznesowi rosnąć poprzez przeszłych klientów? Cóż, odpowiedź jest prosta. Metoda koła zamachowego nie prowadzi po prostu potencjalnych klientów przez lejek i pozwala im odejść na końcu, ale raczej wykorzystuje impet, który tworzy, aby utrzymać biznes obracający się i rozszerzający się z każdym obrotem podobnie.
Wynaleziona przez Jamesa Watta, metoda koła zamachowego skupia się na pędzie szczęśliwych klientów, aby napędzić skierowania i powtórną sprzedaż. Aby skorzystać z tej metody, musisz skupić się na częściach swojej obecnej strategii marketingowej, które robią najlepiej i usunąć wszelkie tarcie na swojej drodze.
Słusznie określane jako koło, musisz myśleć o tej metodzie jak koła na rowerze. Najsilniejsze części strategii marketingowej zastosować siłę, podobnie jak nogi umieszczenie siły na pedały, aby rower iść szybciej.
Aby skutecznie wdrożyć strategię koła zamachowego we własnym biznesie, musisz znaleźć "nogi swojego biznesu" i wzmocnić je. Na przykład, jeśli Twój zespół lub Twoje reklamy skutecznie angażują ludzi, przyłóż większą wagę do tych aspektów swojej strategii i "wzmocnij" je, aby mogły mocniej naciskać na te przysłowiowe pedały.
Powiązane: Niesamowite sposoby na zintegrowanie druku z kampanią cyfrową
Następnie, podobnie jak w przypadku jazdy na rowerze, chcesz mieć jasną ścieżkę, która jest wolna od tarcia. Jeśli jechałeś w dół ścieżki rowerowej, która była pokryta ogromnymi kamieniami, prawdopodobnie byłbyś zmuszony zwolnić lub zmierzyć się z poważnym upadkiem i obrażeniami.
W związku z tym należy przeanalizować swoją obecną strategię i określić wąskie gardła lub blokady dróg, gdzie koło się łapie i spowalnia ogólny pęd. Po znalezieniu tych punktów problemowych i naprawić je, jesteś pewien, że nie tylko zobaczyć koło zamachowe obracać się znacznie szybciej, ale będzie również zobaczyć to rosną większe i nadal tworzyć zwroty i nowe możliwości.
Gdzie metoda lejka zawodzi jest gdzie koło zamachowe odnosi sukces. Zamiast zmuszać ludzi w dół lejka, twój zespół jest odpowiedzialny za stworzenie prostego i skutecznego procesu marketingowego, który nie tylko pozostawia klientów zadowolonych, ale zachęca ich do powrotu i polecania innych, jak również.
W ten sposób, nie tworzysz metody, która ma otwarte końce dla klientów, aby spaść przez, ale zamiast tego stworzyć koło, które nadal rozwijać swoją działalność i tworzyć szczęśliwych klientów każdego dnia.
W końcu koło zamachowe to nie tylko przyszłość marketingu, ale także teraźniejszość. Niezależnie od tego, czy Twoja firma jest nowa w inbound marketingu, czy też używasz lejka od dziesięcioleci, nadszedł czas, aby wskoczyć w przyszłość i zobaczyć, jak skuteczna może być ta nowa metoda dla Ciebie i Twojego zespołu.
W końcu, zgodnie z cytatem autora Roya T. Bennetta, "Zmiana zaczyna się na końcu twojej strefy komfortu". Dlaczego więc żyć w przeszłości i szkodzić swojemu biznesowi wyłącznie dlatego, że to jest to, co znasz, kiedy możesz zmienić swoją strategię na lepsze i być częścią teraźniejszości i przyszłości marketingu?
.