Ulotki odznaczają się zarówno niewielkim kosztem, jak i przejrzystością formy, nic zatem dziwnego, że mówi się o nich jako o wyjątkowo ważnym elemencie kampanii marketingowej. Niestety, ich życie przeważnie jest wyjątkowo krótkie. Co do zasady, jeśli w ciągu kilku sekund nie wzbudzą zainteresowania, trafiają do kosza na śmieci.
O tym, czy odbiorca zwróci na nią uwagę, przesądza w dużej mierze ciekawy projekt. Jak zatem przygotować dobrą ulotkę, a następnie ją wydrukować?
Wady i zalety
O tym, że ulotki są szczególnie popularnym modelem marketingowym, przesądzają przede wszystkim ich zalety. Nie można jednak zapominać o tym, że mamy do czynienia z rozwiązaniem, które wcale nie jest wolne od wad. Ich produkcja nie należy do drogich, a do tego zwykle nie zajmuje nam wiele czasu, a i sama dystrybucja nie jest przesadnie skomplikowana. Z ulotek korzysta dziś jednak na tyle dużo firm, że trudno jest stworzyć oryginalne rozwiązanie. Nie jest to również nośnik danych o długiej żywotności.
Co i dla kogo?
Jeśli zastanawiamy się nad tym, jak zaprojektować dobrą ulotkę, w pierwszej kolejności powinniśmy zadać sobie pytanie o to, kim będzie nasza grupa docelowa. Nietrudno się domyślić, że najpoważniejszym z błędów będzie adresowanie naszego przekazu do wszystkich, w takim przypadku bowiem z pewnością nie będziemy mieli szans na to, aby trafić do kogokolwiek.
Znacznie lepszą opcją wydaje się więc skupienie się na osobach, które rzeczywiście mogą stać się naszymi klientami, a następnie na tym, co możemy im zaoferować. Konstrukcja ulotki zwykle składa się z przynajmniej kilku elementów, które powinny zostać przez nas uwzględnione. Tu należy zwrócić uwagę przede wszystkim na nagłówek, szatę graficzną, dobrze dobrane hasła reklamowe i szatę graficzną.
Nagłówek powinien zostać otoczony szczególną opieką. Musi być chwytliwy, zwykle jest bowiem pierwszą rzeczą, która zostaje poddana analizie przez odbiorcę w momencie odebrania ulotki. Celem, jaki powinien mu przyświecać jest jednak, przede wszystkim, zachęcenie nas do przeczytania tego, co znajduje się dalej w ulotce. Już choćby dlatego znacznie lepszą opcją niż umieszczenie w nim nazwy firmy jest wprowadzenie chwytliwego sloganu. Także oprawa graficzna nie może być traktowana po macoszemu, a jednym z jej znaków rozpoznawczych niech stanie się unikatowość.
Tu szczególnie niebezpieczne bywa przesycenie jej kolorami, przez co staje się drażniąca. Pamiętajmy też, że rewers ulotki nie jest niczym innym, jak tylko dodatkową powierzchnią reklamową. Powinniśmy, w związku z tym, traktować go właśnie w ten sposób. Co za tym idzie, szkoda decydować się na jednostronne wydruki, które w branży nie są postrzegane inaczej jak tylko jako marnowanie pieniędzy.
Narzędzia
Dziś mamy dostęp do licznych programów, które pomogą nam w zaprojektowaniu ulotki i dadzą nam pewność, że wykonamy te zadanie profesjonalnie. Niektóre z nich są płatne, nie brakuje jednak i takich, z których możemy korzystać za darmo. Nawet, jeśli korzystanie z nich wymaga nieco wprawy, warto zgłębić ich tajniki i przekonać się o ich zaletach.
Zobacz więcej na lobos.promo
.