Wyobraźcie sobie ten scenariusz: Masz przygotowaną niestandardową kampanię druku plakatów, a Twój projekt wygląda świetnie. Przestudiowałeś swoją grupę docelową i gdzie chcesz rozpowszechniać swoje ulotki i wieszać plakaty, aby przyciągnąć najwięcej klientów. Otrzymujesz dobre opinie od ludzi, którym pokazałeś plakaty, a teraz nadszedł czas, aby zrobić kilkaset kopii i uzyskać nazwę swojego wydarzenia lub firmy tam. Więc na jakim papierze chcesz drukować? Czy należy użyć błyszczącego czy matowego wykończenia? Niebieski papier z tyłu czy nieniebieski papier z tyłu? Papier makulaturowy czy nierecyklingowy? A co z papierem offsetowym czy nie offsetowym? Wszystkie te i inne czynniki mogą mieć duży wpływ na to, czy Twoja firma zostanie zauważona, czy nie. Najdroższa opcja również nie zawsze jest najlepsza. Znając niektóre z różnic i jaki efekt każda możliwość stworzenia dla Twoich plakatów i kampanii jest najlepszym sposobem, aby wiedzieć, jaki rodzaj papieru i jaka jakość papieru jest właściwa dla Twojej kampanii reklamowej.
Wybór odpowiedniego rodzaju papieru i wykończenia może być trudny, ale mówi potencjalnym klientom o Twojej firmie i dbałości o szczegóły. Dobrym pomysłem jest wczesne podjęcie decyzji o jakości papieru do kampanii, ponieważ można stworzyć zupełnie inny wygląd i odczucia z różnych rodzajów papieru i wykończenia. Jeśli wybierzesz typ papieru, który chcesz pierwszy, możesz również zmaksymalizować czas i wysiłek, który wkładasz w inne części procesu projektowania i planowania. Plakaty są tanie do zrobienia. Czy kiedykolwiek widziałeś plakaty zawieszone ostatnio w mieście, które rozpadają się po jednej nocy pogody? Klienci też to zauważają. Słabe plakaty, które rozpadają się po kilku dniach, odzwierciedlają to, co Twoja firma myśli o jakości. Masowy druk plakatów stał się tak niedrogi, że nie musisz się już martwić o poświęcenie jakości dla ilości, jeśli wiesz, jakiego rodzaju papieru naprawdę potrzebujesz.
Powlekane wykończenie? Albo wykończenie bez powłoki?
Wykończenie powlekane lub niepowlekane może być tym, co sprawia, że Twój projekt nośnika wydruku będzie wyglądał tak samo lub inaczej, ze względu na to, jak duży jest efekt dla odbiorcy. Dla przypomnienia, prawdopodobnie masz trochę niepowlekanego papieru leżącego wokół domu; niepowlekane wykończenia mogą być jak to, co widzisz na stronach książki (nie okładki), stronach gazet, zwykły papier w drukarce. Ten rodzaj papieru wydaje się być nieco podstawowy i nijaki, ale może dać Ci pożądany efekt, który zamierzasz osiągnąć i często może zaoszczędzić pieniądze dzięki masowemu drukowaniu ulotek. Z drugiej strony, papier powlekany jest często używany do drukowania błyszczących okładek czasopism, papieru fotograficznego, plakatów, które wieszasz w swoim pokoju lub biurze. Papier niepowlekany jest bardziej szorstki i papierowy w dotyku, podczas gdy papier powlekany może odbijać światło i sprawiać wrażenie jakby był woskowy lub plastikowy. Prosta różnica w dotyku jest spowodowana jakością papieru; w przypadku niepowlekanego wykończenia, atramenty są wchłaniane przez papier. Czasami może się to wydawać tradycyjną opcją, ale jest to również inteligentniejsza opcja, jeśli Twój plakat, ulotka lub nośnik druku ma dużo tekstu, który chcesz, aby widzowie widzieli i czytali wyraźnie. W przypadku powlekanych wykończeń, farby pozostają na wierzchu papieru i tylko lekko się wchłaniają. Atrament jest następnie skoncentrowany na górnej warstwie najbliżej oka i może być lepszy dla jasnych kolorów, aby przyciągnąć wzrok widzów.
Połysk czy matowe wykończenie?
Połysk lub wykończenie na mat odnosi się do wykończeń powlekanych, co oznacza, że wykończenia niepowlekane nie mogą mieć połysku lub matowego wykończenia. Papier matowy jest znacznie gładszy i mniej błyszczący niż papier błyszczący. W druku plakatowym, matowe wykończenie byłoby najlepsze, gdybyś nie miał zbyt wielu niezbędnych żywych kolorów lub gdybyś miał wrażenie, że w Twoim projekcie nie jest zbyt "krzykliwy". Błyszczące wykończenia zazwyczaj znajdują się na papierze, który potrzebuje wielu żywych kolorów, aby przyciągnąć wzrok widza (myśl plakaty filmowe) lub jeśli masz obraz, który musi być bardzo wysokiej jakości, aby upewnić się, że wszystkie kolory wyróżniają się. Dobrym przykładem błyszczącego wykończenia z jednej strony z niepowlekanym wykończeniem z drugiej strony są kartki pocztowe. Z jednej strony masz świetny obrazek, ale może być trudny do napisania. Z drugiej strony jest pusta przestrzeń z niepowlekanym wykończeniem. Spróbuj pocierać palcami po różnych stronach kartki pocztowej, aby zobaczyć różnicę między błyszczącym a niepowlekanym wykończeniem.
Grubość papieru (12pt vs 14pt vs 16pt vs 18pt itd.)
Decydując się na jakość papieru, firmy są często pytane o to, co by chciały. Pomyśl o pt jako o grubości papieru. 20pt jest grubszy niż 12 pt. Mówiąc prościej, liczby te oznaczają, ile setnych części cala ma gruby papier; 10pt to 10 setnych części cala, czyli .01 cala grubości. 20pt to .02 cala grubości lub dwa razy grubszy papier niż 10pt. Jeśli masz stos wizytówek, które zebrałeś, możesz stwierdzić, które karty są grubsze, a które cieńsze. Te z niższym pikiem są słabsze i cieńsze niż te z wyższym pikiem. Jeśli drukujesz swoje własne wizytówki, zastanów się, jak chcesz, aby ludzie widzieli Twoją firmę. Wysokie wizytówki pt zazwyczaj przekazują cechy jakościowe, takie jak niezawodność i odpowiedzialność. Broszury mogą być również drukowane na różnych pt i dać podobne odczucia dla potencjalnych klientów.
Waga papieru
Papier jest zwykle ważony na 500 nieciętych arkuszy. Tak więc jeśli 500 nieprzeciętych arkuszy papieru waży 100 funtów, wtedy papier nazywany jest masą 100 funtów, jeśli 500 nieprzeciętych arkuszy waży 50 funtów, wtedy papier nazywany jest masą 50 funtów. Wydaje się to łatwe, ale waga papieru staje się bardziej skomplikowana, gdy weźmie się pod uwagę jego rodzaj. Istnieją trzy popularne rodzaje papieru: klej, tekst (znany również jako offset lub książka) i okładka. Niecięta kartka papieru tekstowego ma wymiary 25×38 cali. Jest to rozmiar, na którym opiera się gramatura papieru. Powiedzmy, że mamy 500 nieciętych arkuszy papieru tekstowego, który waży 80 funtów i chcemy go przyciąć do rozmiaru 18×24. Nadal będzie on oznaczony jako papier o gramaturze 80 funtów, mimo że masz teraz 1000 arkuszy w mniejszych rozmiarach. Innym przykładem jest papier okładkowy o wymiarach 20×26 cali; zakładając, że 500 arkuszy tego rozmiaru waży 100 funtów, nazwalibyśmy go papierem okładkowym o wadze 100 funtów, niezależnie od tego, jaki rozmiar ma nasz produkt końcowy. Ze względu na różne rozmiary podstawy używanej do kalkulacji i nazewnictwa, mamy do czynienia z dziwnymi sytuacjami, jak np. z papierem okładkowym 100 funtów, który jest znacznie cięższy i grubszy niż papierek tekstowy 140 funtów. Gramatura papieru może być myląca, a my musimy wiedzieć o rozmiarze nieciętego papieru, aby dokonać właściwej kalkulacji. Zachęcamy do kontaktu z nami w przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących gramatury, a my chętnie pomożemy Państwu i Państwa firmie.
Stock (okładka vs. tekst)
Kolejną rzeczą, którą często można zobaczyć obok wagi, jest słowo "okładka" lub "tekst", a to odnosi się do zapasów. Termin "okładka" odnosi się do papieru używanego na okładkach, który jest grubszy, a materiał tekstowy byłby cieńszy i łatwiejszy do złożenia, podobnie jak łatwiej jest złożyć strony książki w przeciwieństwie do okładki. Zatem decydując się na papier, nie należy się mylić, jeśli widzimy "papier tekstowy 120 funtów", oznacza to tylko, że papier waży 120 funtów na 500 arkuszy i jest łatwiejszy do składania i przenoszenia niż papier okładkowy. Większość masowych wydruków plakatów wykonywana jest na papierze tekstowym X lb. Dobrym przykładem plakatu, który jest robiony na papierze okładkowym X lb, jest plakat zawieszony w domu, który jest niezwykle gruby, prawie jak karton, i trudny do złożenia.
Plakaty z niebieskim tyłem czy inne niż niebieskie?
Zamawiając masowe plakaty, firma często pytają, czy chciałyby mieć "niebieski papier plakatowy z tyłu". Jak sama nazwa wskazuje, niebieskie plakaty mają na tylnej stronie niebieski kolor. Czasami firma wkłada dużo zasobów i czasu w stworzenie idealnie zaprojektowanego plakatu, ale kiedy go umieszczają, to, co znajduje się za plakatem, często przesącza się przez niego, a widz patrzy teraz na nową plakat i plakat, który był tam przed nim. Niebieski plakat z tyłu jest specjalnym papierem drukarskim, który na tylnej stronie ma nieprzezroczysty niebieski kolor, który zapobiega przesączaniu się obrazu znajdującego się za nim. Niebieskie plakaty tylne wykonane są specjalnie na zewnątrz, gdzie będą musiały radzić sobie z elementami, podczas gdy nie niebieskie plakaty tylne i wszystkie pozostałe nadają się tylko do użytku wewnętrznego. Plakaty z niebieskimi plecami utrzymują się dłużej, lepiej wyglądają i lepiej oddają Twoją wiadomość. Obecnie standardem dla wielu firm stało się używanie plakatów z niebieskimi plecami ze względu na małą inwestycję, która pozwala uniknąć bólu głowy w przyszłości.
.