Jak często przed rokiem 2020 korzystałeś z kodu QR? Kod QR jest w zasadzie tylko kolejną odmianą kodu kreskowego, ale jego funkcje oferują bardziej przyjazne doświadczenia dla wszystkich konsumentów. Jeszcze do tego roku kody QR były traktowane jako coś oczywistego i odsuwane na dalszy plan. Jednak w dobie transakcji zbliżeniowych, kody QR okazują się być jednym z głównych pretendentów do pomocy firmom w przestawieniu się na bezpieczniejsze i bardziej efektywne metody podczas pandemii.
System kodów QR został wynaleziony w 1994 roku w Japonii, ale do użytku konsumentów kody QR zostały po raz pierwszy wprowadzone w USA całkiem niedawno, bo około 2010 roku. Podekscytowanie i zachwyt nie trwały jednak długo. Obecnie kody QR są nie tylko skutecznym narzędziem marketingowym, ale również służą jako narzędzie pomagające zatrzymać rozprzestrzenianie się zarazków w przestrzeni publicznej. Przedstawiamy listę różnych sposobów i produktów drukowanych, na których kody QR są wykorzystywane do sprawnego funkcjonowania firm detalicznych i restauracyjnych.
Namioty stołowe
Namioty stołowe są idealne dla restauracji i miejsc, które posiadają menu. Klienci mogą zeskanować kod QR umieszczony na namiocie stołowym, aby uzyskać dostęp do menu z wygodnego telefonu. W ten sposób unikniesz rozprzestrzeniania się zarazków, które są związane z menu wielokrotnego użytku i zaoszczędzisz pieniądze na drukowaniu menu jednorazowego użytku.
Ulotki
Ulotki są alternatywną opcją dla namiotów stołowych, jeśli chodzi o restauracje lub kawiarnie z mniejszymi stolikami. Możesz przyczepić ulotki bezpośrednio do stołów lub po prostu umieścić nową na stole za każdym razem, gdy nowy klient jest usadzony. Ulotki mogą być również umieszczone na ścianach lub innych powierzchniach stojących.
Pocztówki
Zaoferowanie klientom kodu rabatowego w podziękowaniu za zamówienie w Twoim sklepie jest miłym gestem, ale z dodatkowym kodem QR, który prześle ich bezpośrednio na Twoją stronę i zastosuje dla nich zniżkę, jest bardziej prawdopodobne, że wrócą do Twojego sklepu internetowego wcześniej niż później... tylko po to, aby sprawdzić, czy nie przeoczyli czegoś za pierwszym razem!
Wizytówki
Chcesz umieścić link bezpośrednio do swojej strony internetowej lub portfolio? Posiadanie kodu QR na wizytówce może naprawdę podnieść poziom Twojej gry w sieci. Odbiorcy Twojej wizytówki docenią dodatkowy krok, który dla nich wykonałeś i będą bardziej skłonni przyjrzeć się Twojej pracy.
Paragony
Drukowanie kodów QR na paragonach może być wykorzystywane do wielu różnych rzeczy. Najczęstszą opcją, jaką ostatnio widzimy, jest alternatywa dla klientów wręczających kelnerom swoje karty kredytowe lub gotówkę. Zmniejsza to interakcję pomiędzy klientem a pracownikiem, okazując się być bezpieczną metodą zamknięcia rachunku lub karty.
Elektroniczne systemy płatności
Ta metoda płatności ma się dobrze już od dłuższego czasu, szczególnie dlatego, że tak wielu kupujących woli korzystać z takich metod jak ApplePay niż nosić przy sobie dodatkowy ciężar portfela. Oferowanie tej opcji skanowania płatności zapewnia wygodę zarówno pracownikom, jak i klientom. Jest to metoda bezdotykowa i bezproblemowa dla obu stron.
Zawieszki
Kody QR i zawieszki idą w parze. Załóżmy, że klient przegląda Twój sklep i znajduje ubranie, które bardzo mu się podoba, ale nie może znaleźć go w swoim rozmiarze. Możesz użyć kodu QR i połączyć go bezpośrednio z tą pozycją na swojej stronie internetowej, a klienci będą mogli sprawdzić, czy ich pożądany rozmiar jest dostępny online.
Naklejki na okna
Czy Twój sklep butikowy ma wyprzedaż? Może ruch w Twoim sklepie internetowym jest trochę mały i chciałbyś go zwiększyć, a może chcesz zapewnić przechodniom bezpieczniejszą alternatywę dla zakupów, niż zakupy w sklepie. Wyświetlanie kodu QR na oknach na naklejce jakiegoś rodzaju będzie złapać zainteresowanie każdego, kto idzie obok i lubi to, co widzą w środku.
Wyciągane stojaki na banery
Chowane stojaki banerowe, nawet te w rozmiarze tableop, są wystarczająco duże i wygodne, aby wyświetlać informacje, które muszą być zauważone. Zastosuj kod QR na tym produkcie, aby uzyskać doskonały sposób na bezdotykową odprawę pacjentów lub klientów.
Krótko mówiąc, kody QR zdecydowanie powróciły do świata konsumentów, a z tego co widać, nie wygląda na to, aby miały w najbliższym czasie zniknąć.
Jak często spotykasz się z używaniem kodów QR? Jesteśmy ciekawi, czy widzieliście je w innych przypadkach niż te wymienione na tej liście. Podziel się tym w komentarzach poniżej!
.