W ostatnich tygodniach pojawiło się mnóstwo kontrowersji wokół TikTok. Niezależnie od tego, czy zgadzasz się z jedną czy drugą stroną, warto zrozumieć, o co chodzi w tej dziwnej, tanecznej aplikacji, o której wszyscy mówią. TikTok to aplikacja, w której użytkownicy mogą nagrywać krótkie filmiki, wykonując taneczne wyzwania, synchronizując usta do scen z ulubionych programów telewizyjnych lub odgrywając memy.
Co musisz wiedzieć
Według Hootsuite, TikTok jest szóstą najpopularniejszą aplikacją w mediach społecznościowych, z ponad 800 milionami aktywnych użytkowników miesięcznie, co plasuje ją zaraz za Instagramem. Jest to aplikacja globalna - Stany Zjednoczone reprezentują tylko pięć procent użytkowników TikTok, ale ich liczba szybko rośnie. W porównaniu z innymi serwisami społecznościowymi, TikTok ma młodszą bazę odbiorców - 69% użytkowników należy do grupy wiekowej od 13 do 24 lat. Dzięki reklamom i kampaniom marketingowym TikTok dociera do młodszej publiczności w USA i na całym świecie. Spójrzmy prawdzie w oczy, użytkownicy TikTok są praktycznie jeszcze w wieku rozrodczym.
Celem wykorzystania TikTok jako narzędzia marketingowego jest umieszczenie swojej marki na stronie "Dla Ciebie" TikTok. Strona "Dla Ciebie" jest miejscem, gdzie marketerzy i użytkownicy zyskują największą widoczność swoich filmów. Według Influencer Marketing Hub, 66 procent użytkowników TikTok chce, aby marki były postrzegane jako inteligentne, a najważniejsze cechy dla użytkowników to wiarygodność, innowacyjność, autentyczność, moda, młodość, ekskluzywność, odwaga, zabawność i tradycja. To bardzo dużo zalet, które można zmieścić w jednym 15-sekundowym filmiku, ale użytkownicy i marki robią to z powodzeniem.
Marketing na TikTok
Tworzenie treści
TikTok, podobnie jak Instagram, ale bardziej oparty na wideo, stawia na kreatywne i angażujące treści. Marki, od NBA po Crocs, odniosły sukces, tworząc zabawne filmiki i współpracując z innymi markami. Na TikTok treść (w formie wideo) jest kluczowa. To sposób na kształtowanie osobowości marki, bycie aktualnym i docieranie do młodszej publiczności. Marki i marketerzy mogą również wykorzystywać influencer marketing na TikTok, podobnie jak na Instagramie w przypadku treści sponsorowanych.
RELATED POST: JAK TREŚCI GENEROWANE PRZEZ UŻYTKOWNIKÓW PRZENOSZĄ WYDARZENIA NA WYŻSZY POZIOM
Wyzwania wirusowe
Większe marki odnoszą największe sukcesy, tworząc na platformie wyzwania z hashtagami, za których promocję mogą płacić. Firma Chipotle stworzyła wyzwanie #ChipotleLidFlip, aby promować darmową dostawę, zachęcając klientów do odwrócenia pokrywki na misce bez użycia rąk. Gymshark, modna marka sportowa, stworzyła wyzwanie #handstandchallenge, zachęcając użytkowników do wykonywania kreatywnych handstandów do popularnych piosenek. Jako marketer, możesz sprawić, by Twoja marka wzięła udział w wirusowych wyzwaniach z hashtagami lub stworzyć własne.
Reklamy w kanale
Podobnie jak wiele innych kanałów mediów społecznościowych, TikTok otworzył swoją platformę dla reklam w kanale. Jako marketer możesz stworzyć reklamę (trwającą od 5 do 15 sekund) i zapłacić za umieszczenie jej w sekcji "Dla Ciebie" na TikTok, obok treści generowanych przez użytkowników. W porównaniu z innymi platformami, TikTok pozwala na bardziej kreatywne i zabawne treści.
Przejęcie marki
Inny rodzaj reklamy rozpoczyna się, gdy użytkownik otwiera TikTok, a marka może "przejąć" TikTok na 3 do 5 sekund (obraz lub gif) z reklamą pełnoekranową. TikTok dba o to, aby reklamy Brand Takeover Ads były wyłączne dla swojej kategorii, co oznacza, że TikTok dba o to, aby użytkownicy nie widzieli więcej niż jedną reklamę Brand Takeover dziennie.
Markowe soczewki i efekty
Podobnie jak w przypadku Snapchata i Instagrama, marki mogą tworzyć efekty 2D, 3D i rozszerzonej rzeczywistości dla użytkowników. Jako marketer możesz stworzyć markową soczewkę lub naklejkę, którą Tiktokers będą mogli wykorzystać w swoich filmach, zwłaszcza podczas wyzwania związanego z hashtagiem.
RELATED CONTENT: IDEALNY PLANNER MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH
Z oczywistych powodów TikTok jest obecnie jedną z najgłośniejszych platform mediów społecznościowych. Twórcy TikToków tworzą krótkie filmiki, które udostępniają na platformie lub przesyłają na Instagram, Facebook lub Twitter. Użytkownicy mogą oglądać TikToki lub tworzyć własne, biorąc udział w wirusowym wyzwaniu związanym z hashtagiem lub odgrywając klasyczną scenę z popularnego programu telewizyjnego. TikTok to rosnąca szansa marketingowa na nawiązanie kontaktu z młodszą publicznością i określenie osobowości marki za pomocą angażujących treści. Interesujące będzie śledzenie rozwoju tej platformy w nadchodzących miesiącach - jedna z globalnych marek sugeruje, że może dojść do przejęcia... bądźcie czujni.
Tworzenie treści dla nowej platformy mediów społecznościowych może być dużym i zniechęcającym zadaniem. Jeśli szukasz więcej strategii lub nawet zwykłej pomocy w planie marketingowym w mediach społecznościowych, Ironmark jest tutaj, aby pomóc Ci uzyskać większe zaangażowanie i wpływ Twoich działań w mediach społecznościowych.
.