Czasami mam wrażenie, że COVID-19 po prostu wszystko psuje. To niesamowite, jak całkowicie i bez reszty przeniknął do każdego aspektu naszego życia. A teraz nieustanne rozmowy koncentrują się na paraliżujących opóźnieniach logistycznych. Utknęły one w łańcuchach dostaw 94% firm z listy Fortune 1000, zaszkodziły działalności 75% firm i zmusiły 55% firm do obniżenia prognoz rozwoju. Co za pech!
Niestety, komercyjne produkty poligraficzne nie są odporne na problemy związane z łańcuchem dostaw, które nękają przedsiębiorstwa. Problemów z drukiem jest wiele. Znane są historie, w których drukarnie prześcigają się w walce o cenne zapasy papieru. Są rodzaje papieru, które po prostu nie są już dostępne, nawet jeśli używano ich w poprzednich kampaniach. Są też historie o papierze leżącym w kontenerach transportowych, zamkniętym do czasu rozwiązania tego problemu.
Powiązane: Problemy z łańcuchem dostaw
Problemem jest nie tylko podaż, ale także związany z nią wzrost cen, który może spowodować, że koszty druku znacznie przekroczą wcześniejsze poziomy. Dotyczy to wszystkich rodzajów produktów poligraficznych. Rosną koszty papieru graficznego, a niedobory występują w przypadku każdego gatunku papieru. Etykiety stanowią wyzwanie, ponieważ są powiązane z rosnącymi kosztami masy papierowej. W przypadku grafiki i znaków handlowych wzrostowi popytu towarzyszy wzrost kosztów i narzutów, co prowadzi do wzrostu cen. Podobnie jest w przypadku opakowań.
Powiązane: Gdzie się podział cały papier?
Jest jednak dobra wiadomość. Dzięki kilku szybkim zmianom w sposobie myślenia możemy przygotować się na ewentualne niedobory (i je przezwyciężyć). To nie jest post o tym, jak niedobory w łańcuchu dostaw wpłyną na Twoje produkty poligraficzne - to post o korzystaniu z rozwiązań w zakresie łańcucha dostaw!
Trzy rzeczy, które należy zrobić teraz, aby uniknąć niedoborów w przyszłości
Działamy w branży reklamy drukowanej od ponad sześćdziesięciu lat i jesteśmy przygotowani na obecną sytuację. Mamy zasoby, które pomogą Ci przezwyciężyć niedobory. Mamy kontakty, które pomogą Ci zminimalizować wzrost cen. Jeśli planujesz druk na potrzeby imprez firmowych, targów, kampanii marketingowych, wprowadzenia produktu na rynek lub innych wydarzeń, oto najlepsze sposoby, aby nie dać się złapać na trop niedoborów i nie dać się zaskoczyć przez ceny:
1. Planuj z wyprzedzeniem: Pamiętasz zabawny plakat, który mógł wisieć z przodu twojej klasy w piątej klasie, z napisem "Plan Ahea" i został odcięty, ponieważ, no cóż, wiesz? Opłaca się planować z wyprzedzeniem. Dawniej uczono nas myśleć na kilka miesięcy do przodu. Teraz musimy patrzeć na cały rok. Nawet jeśli nie jest to dokładna liczba potrzebnych zleceń druku, można uzyskać uczciwe oszacowanie. Po określeniu swoich potrzeb w zakresie drukowania można ustalić harmonogram i przygotować się do następnego kroku.
2. Zamówienie z wyprzedzeniem: Najlepszym sposobem przeciwdziałania problemom z dostawami i wysyłką jest złożenie zamówienia odpowiednio wcześnie. Jeśli możesz wysłać zamówienie na tydzień lub dwa tygodnie przed wysłaniem plików, drukarnia będzie mogła przygotować papier i inne materiały z dużym wyprzedzeniem. Jeśli wysyłasz prace pocztą i masz duży nakład, wcześniejsze zamówienie staje się jeszcze ważniejsze. Czas wysyłki uległ wydłużeniu, więc musimy wziąć to pod uwagę. Dzięki wcześniejszemu zamówieniu nie przegapisz okazji na konkretne produkty. Dostępny będzie większy zapas, więc możesz mieć pewność, że dostaniesz dokładnie to, czego potrzebujesz. Unikniesz także wysokich opłat za ponaglenia, które wiążą się ze zbyt późnym złożeniem zamówienia.
3. Zbuduj bufory w czasie dostawy: Jeśli zwykle otrzymujesz swoje prace w ciągu tygodnia, dodaj dodatkowy tydzień, aby stworzyć mały bufor. Aby przeciwdziałać opóźnieniom poczty, warto dać wszystkim dodatkowy czas na dostarczenie pracy. Projekty zawierające standardowe przesyłki listowe, standardowe przesyłki płaskie i przesyłki dla organizacji non-profit mogą czasami wymagać dwa razy więcej czasu niż zwykle. Jeśli przesyłka musi być dostarczona na czas, wyślij ją pierwszą klasą. A ponieważ oczekiwania są wszystkim, najgorsze, co może się zdarzyć, gdy założysz sobie bufor, to niedotrzymanie obietnic i nadmierne dotrzymanie terminów. To nie jest złe dla nikogo!
Porozmawiaj z ekspertami ds. mailingu z firmy Ironmark już dziś, aby wyprzedzić problemy związane z łańcuchem dostaw.
Powiązane: Jak przygotować przesyłkę direct mail do wysyłki?
Pozwól nam pracować dla Ciebie
Czasy są zdecydowanie trudne, ale w Ironmark od dziesięcioleci budujemy silne relacje ze sprzedawcami, klientami i innymi partnerami, a także mamy wiele firm, do których możemy się zwrócić po produkty poligraficzne. Mamy też plan. Oto jak będziemy wyprzedzać wszelkie problemy:
1. Zaoferuj alternatywne produkty: Jeśli rodzaj papieru, którego planujesz użyć, jest niedostępny w magazynie, prawdopodobnie inny sprzedawca będzie miał to, czego potrzebujesz. A jeśli nie znajdziesz tam dokładnie tego, czego potrzebujesz, mamy szeroki wachlarz opcji i możemy pomóc Ci znaleźć świetną alternatywę, która może Ci się jeszcze bardziej spodobać.
2. Zapewnij opcje wysyłki: Jeśli problemy z wysyłką za granicę utrudniają Ci realizację dostaw, możemy skorzystać z usług partnerów krajowych, aby złagodzić presję czasu.
3. Zapas papieru: Zakupiliśmy już duże zapasy papieru, aby zaspokoić potrzeby naszych klientów. Jeśli jeszcze nie potrzebujesz swojego, możemy go nawet przechować, abyś mógł z niego skorzystać, kiedy będziesz gotowy. Dysponujemy materiałami do tworzenia banerów, biuletynów i innych materiałów - nie ma więc potrzeby płacenia wyższych cen ani zastanawiania się, czy zdążysz otrzymać to, czego potrzebujesz na czas.
4. Ograniczenie wzrostu cen: Ponieważ zajmujemy się tak wieloma projektami, mamy też bardziej konkurencyjne ceny, więc możemy pomóc w złagodzeniu niektórych skoków cen, z którymi boryka się obecnie tak wielu marketerów.
5. Spraw, by Twoje kampanie błyszczały: Podczas gdy Twoi konkurenci zmagają się ze znalezieniem potrzebnych im produktów poligraficznych, Ty będziesz w stanie przekazać swoje komunikaty w pożądany przez siebie sposób.
Przeglądając swój kalendarz na przyszły rok, zastanów się, kiedy możesz potrzebować materiałów drukowanych. Nasz przewodnik po kalendarzu promocyjnym pomoże Ci dopasować przekaz do świąt i innych wydarzeń, których wcześniej nie brałeś pod uwagę. A gdy będziesz gotowy do opracowania kolejnego projektu w zakresie druku, porozmawiaj z ekspertem ds. druku w firmie Ironmark. Trzymamy nasze atramentowe palce na pulsie rynku poligraficznego i możemy sprawnie przeprowadzić Cię przez braki. Przygotowujemy się na ten moment od sześćdziesięciu lat. Nie pozwól, aby COVID-19 zniszczył również Twój projekt drukarski. Przy odrobinie planowania możesz sprawić, że stanie się on szansą!
.