Wideo zabiło gwiazdę radiową, a blokada okienek pop-up zabiła tradycyjną metodę reklamy internetowej. Ludzie pragną autentyczności, a ta potrzeba autentyczności doprowadziła do wzrostu zainteresowania reklamodawców treściami markowymi. Branded content definiuje się jako treści redakcyjne lub rozrywkowe, które zawierają również informacje związane z daną marką. Treści branded content przewyższają reklamy pre-roll w różnych kategoriach, m.in. pod względem zapamiętywalności marki i siły przekazu. Treści sponsorowane są najbardziej autentyczną z opcji branded content, co czyni je najlepszym wyborem dla marketerów.
Co to jest treść sponsorowana?
Treści sponsorowane to treści, za które marka płaci, ale których nie tworzy ani nie udostępnia. Influencerzy, wydawcy i inne marki tworzą treści dla firmy, a następnie umieszczają je na swoich stronach internetowych lub kanałach społecznościowych.
Jeśli chcesz skorzystać z tego trendu, musisz znaleźć firmę lub influencera, który jest zgodny z Twoją marką. Możesz zatrudnić taką firmę lub influencera do stworzenia zdjęcia, filmu, podcastu, postu w mediach społecznościowych lub artykułu. Materiał będzie stanowił wartość dla Twoich klientów, a wzmianki o marce będą ograniczone do minimum.
Może to wydawać się nieco zagmatwane, więc przyjrzyjmy się, jak to działa. Tastemade stale tworzy filmy, które pokazują, jak przyrządzać potrawy. Michelob sponsorował firmę i poprosił ją o wyróżnienie Michelob Ultra w jednym z filmików. Tastemade wybrała przepis, który wymagał użycia piwa, więc Michelob otrzymał naturalną wtyczkę.
Sleep Number również włączył się do akcji sponsorowania treści poprzez sponsorowane artykuły. Firma sponsorowała Huffington Post. Dziennikarz Huffington Post stworzył quiz na temat snu. Quiz miał być zabawny i edukacyjny, a o marce wspomniano w nim tylko jeden raz. Na końcu quizu znajdowała się informacja o sponsoringu.
Capital One również przyłączył się do zabawy. Zatrudnił Forbes do tworzenia treści sponsorowanych. Współpraca ta ma sens, ponieważ Forbes i Capital One interesują się tematyką finansową. Dziennikarz stworzył artykuł zatytułowany "Great Family Summer Road Trips Across the USA". Artykuł ma charakter informacyjny i jest wciągający, a na końcu wspomina się w nim o Capital One.
Czym się różni od reklamy natywnej?
Na pierwszy rzut oka reklamy natywne wyglądają tak samo jak treści sponsorowane. Reklamy natywne są zaprojektowane w taki sposób, aby pasowały do strony głównej. Jednak to marka tworzy treść reklam natywnych. Jeśli użytkownik kliknie na reklamę, zostaje przekierowany na stronę marki.
Reklamy natywne występują w różnych formach. Można tworzyć reklamy natywne w serwisach społecznościowych i wyszukiwarkach, a także reklamy typu recommended content. Reklamy "polecanych treści" pojawiają się na stronach internetowych obok innych treści. Na przykład, jeśli wejdziesz na stronę z wiadomościami, która zawiera listę artykułów, prawdopodobnie natkniesz się na jedną lub dwie reklamy natywne. Początkowo myślisz, że jest to część witryny, ale po bliższym przyjrzeniu się zobaczysz na górze napis "Reklama". Jeśli klikniesz na nią, zostaniesz przekierowany na inną stronę.
Zasadniczo, reklamy natywne wyglądają bardziej jak reklamy niż treści sponsorowane. Ponadto, reklamy natywne są wykorzystywane do szybkiej sprzedaży, podczas gdy treści sponsorowane mają za zadanie budować świadomość marki i zapamiętywanie. Pomyśl o treściach sponsorowanych jako o długoterminowej strategii marketingowej, która może sprawić, że Twoja firma znajdzie się na mapie.
Opracuj strategię treści sponsorowanych
Jak w przypadku wszystkich przedsięwzięć marketingowych, do stworzenia skutecznej kampanii potrzebna jest odpowiednia strategia. I tak jesteś już wystarczająco zajęty, więc pomysł dodania jeszcze jednej rzeczy na talerzu może być przytłaczający. Zamiast spędzać całą noc na ustalaniu szczegółów, umów się na czat z firmą Ironmark. Możemy połączyć nasze głowy i opracować zabójczą strategię.
.