Wyobraź sobie swój produkt na półce sklepowej w otoczeniu konkurencji - w jaki sposób zachęciłbyś kupujących do wyboru Twojej marki spośród innych? Najczęściej sprowadza się to do Twojego opakowania.
Opracowanie przemyślanej strategii opakowaniowej dla Twojej marki jest jedną z najbardziej satysfakcjonujących inwestycji marketingowych, jakie możesz poczynić. Ogólny projekt i wygląd Twojego produktu odgrywa ogromną rolę w tym, jak jest on postrzegany, a właściwy projekt może zatrzymać Twojego docelowego klienta w jego lub jej torach. Jeśli zastanawiasz się nad zmianą swojego obecnego opakowania, mamy nadzieję, że nasze wyjątkowe przykłady poniżej zainspirują Cię do podjęcia tego kroku!
Bądź konsekwentny wewnątrz i na zewnątrz
Agraria San Francisco Inc. jest znana z luksusowych produktów do kąpieli i ciała, które są sprzedawane w sklepach detalicznych w całych Stanach Zjednoczonych. Jak można się spodziewać, ich opakowania są wyjątkowe - kostki do kąpieli są indywidualnie pakowane we wzorzysty papier, a opakowania prezentowe mają dopasowane kolekcjonerskie pudełka, które są zbyt piękne, by je wyrzucić.
Uwzględnij osobisty akcent
Poproś pracownika z pięknym charakterem pisma, aby co tydzień poświęcił trochę czasu na podpisanie wstępnie wydrukowanych kartek z podziękowaniami i umieszczenie ich w wysokiej jakości kopertach. Klienci nigdy nie chcą czuć się jak kolejny numerek, więc taki prosty gest jak ten może sprawić, że poczują się docenieni.
Współpracuj z utalentowanymi projektantami
Firma Jeni's Splendid Ice Creams jest znana ze swoich jasnych, natychmiast rozpoznawalnych opakowań, ale niedawna współpraca z projektantką z Los Angeles Claire Vivier (założycielką marki akcesoriów Claire V.) mogła zaowocować moim ulubionym projektem pint lodów wszechczasów. Zespół Claire V. stworzył zabawny, ręcznie malowany wzór dla nowego smaku Jeni's Almond Milk Cortado, który jest już dostępny w sklepach na terenie całego kraju.
Myśl poza pudełkiem
Założyciele firmy Skeem Design wprowadzili na rynek swoją linię świec, butelek zapałek i perfum z zamiarem stworzenia wyrafinowanych, designerskich produktów i wyeliminowania nadmiaru opakowań. Szczególnie podoba nam się ich pomysł na perfumy w kulce - każdy z nich jest zapakowany w elegancką tubę z drewna brzozowego, ze wstążką i zamknięciem na guzik.
Zachęcaj do dzielenia się
Bez względu na to, czy promujesz swoje media społecznościowe bezpośrednio na pudełku, czy wewnątrz każdego opakowania (wkładki wielkości wizytówki są idealne do tego celu), nie zapomnij o dołączeniu atrakcyjnej zachęty dla klientów do dzielenia się swoimi zakupami w sieci! Na przykład, możesz zaoferować zniżkę na przyszłe zamówienia lub przekazać darowiznę na cele charytatywne w zamian za każdy post w mediach społecznościowych.
Miej poczucie humoru
Jeśli jesteś początkującym browarem w Rumunii, jak możesz zostać zauważony w Stanach Zjednoczonych? Strategia Hop Hooligan polegała na stworzeniu zabawnych opakowań w stylu kreskówek, które zazwyczaj nie kojarzą się z piwami rzemieślniczymi. Jaskrawe, kapryśne opakowania to pewny sposób na wyróżnienie się na półkach sklepowych!
Oszczędzaj pieniądze dzięki niestandardowym naklejkom
Nie wszystkie firmy dysponują budżetem na opakowania z nadrukiem na zamówienie, zwłaszcza jeśli ich model biznesowy opiera się na oferowaniu jak najniższych cen. Zamiast tego, wiele firm decyduje się na zakup ogólnych pudełek i oznaczenie ich niestandardowymi naklejkami lub taśmą. Obie opcje są stosunkowo niedrogie, a mimo to pozwalają na natychmiastowe rozpoznanie opakowania.
Pomyśl inaczej
Kiedy firma Boxed Water po raz pierwszy pojawiła się na rynku, zrobiła furorę dzięki odważnemu tagowi ("Boxed Water is Better") i innowacyjnemu opakowaniu wody w pudełku. Firma Boxed Water zdołała zdobyć popularność na zatłoczonym rynku dzięki koncepcji, która z perspektywy czasu wydaje się tak oczywista - przemyślenia na nowo marnotrawnych plastikowych opakowań. Jak pokazuje rozwój firmy, poczucie odpowiedzialności społecznej może czasami przeważyć nad ceną, jeśli chodzi o decyzje zakupowe konsumentów.
Inspiruj poprzez swoją misję
Silna deklaracja misji jasno określa, co odróżnia firmę od konkurencji i powinna nadawać ton wszystkiemu, od obsługi klienta po cele długoterminowe. Wydrukowanie misji firmy na opakowaniu daje klientom wgląd w wartości firmy i pomaga im zbudować więź z marką.
Zaskocz nieoczekiwanymi prezentami
Jeśli chodzi o obsługę klienta, jedną z moich ulubionych mantr jest "nie obiecuj i dostarczaj z nawiązką". Dołączanie do każdego zamówienia drobnego upominku, takiego jak pocztówki lub plakaty, to niedrogi sposób na zwiększenie zadowolenia klientów i stworzenie dodatkowych możliwości budowania marki.
Stwórz niestandardowe kalendarze adwentowe
Kiedy projektantka i ilustratorka Mette Hornung Rankin z Bureau of Betterment została poproszona przez agencję reklamową R/West o zaprojektowanie corocznego kalendarza adwentowego Bonne Maman, wymyśliła wzruszające, ręcznie ilustrowane pudełko, przedstawione na zdjęciu powyżej. Niezależnie od tego, czy wypełniony jest próbkami produktów, czekoladkami czy innymi miniaturowymi smakołykami, pięknie zaprojektowany kalendarz adwentowy z pewnością będzie hitem świąt.
Całkowite pominięcie pudełka
Coraz więcej firm decyduje się na rezygnację z tradycyjnych opakowań na rzecz bardziej przyjaznych środowisku alternatyw. Jeśli Twoje produkty są sprzedawane na półkach sklepowych, a nie wysyłane, zawieszka lub niestandardowa naklejka może być wszystkim, czego potrzebujesz, aby przekazać niezbędne informacje, takie jak nazwa firmy, nazwa produktu i krótki opis. W ten sposób nie tylko pomożesz zmniejszyć ilość odpadów, ale także zaoszczędzisz pieniądze i czas.
Zaoszczędź na metalowych puszkach wielokrotnego użytku
Leckerlee, nowojorska firma specjalizująca się w lebkuchen (niemiecki specjał z piernika), pakuje swoje pyszności w przepiękne, wysokiej jakości puszki, które są równie atrakcyjne, jak ich zawartość. Jako osoba, która często kupuje produkty spożywcze i kosmetyczne wyłącznie ze względu na ich zewnętrzne opakowania, mogę potwierdzić, że urocza puszka wielokrotnego użytku jest bardzo przekonującą taktyką marketingową!
.