Od początku pandemii nastąpił ogromny wzrost liczby firm internetowych pojawiających się w sieci. Coraz więcej firm korzysta z handlu elektronicznego, co stwarza wyjątkowe możliwości dla interesariuszy na każdym poziomie branży. Jednym z ważnych skutków tego zjawiska jest fakt, że wiele firm zaczęło dostrzegać potrzebę poprawy jakości projektowania interfejsu użytkownika (UX).
Jeśli kierujesz działem marketingu w swojej firmie, wiesz, jak ważne jest posiadanie unikalnej oferty produktowej, która spełnia lub przewyższa standardy branżowe. Zdajesz sobie jednak sprawę, że nie ma znaczenia, jak doskonałe są Twoje produkty, jeśli Twoi klienci mają złe doświadczenia z Twoją witryną.
POWIĄZANE: DLACZEGO MODERNIZACJA E-COMMERCE JEST WAŻNA
Dlaczego nieskazitelny UX jest ważny dla strony e-commerce?
Jednym z Twoich priorytetów jest znalezienie sposobu na optymalizację strony internetowej, aby generować więcej potencjalnych klientów i rozwijać swój biznes. Ale dużą część tego wzrostu stanowi zapewnienie, że odwiedzający Twoją stronę będą mieli łatwe, pierwszorzędne doświadczenie od momentu wejścia na stronę do momentu dodania produktów do koszyka i zakończenia zakupów. Jest to podstawowa funkcja dobrego projektu UX.
Jak można zoptymalizować wygląd strony internetowej?
W rzeczywistości klienci, którzy mają złe doświadczenia z Twoją stroną internetową, nie wrócą na nią. Dobry projekt UX może jednak pomóc w obniżeniu współczynnika odrzuceń. Istnieje wiele sposobów na poprawę UX w witrynie e-commerce, m.in:
Wyświetlanie informacji, które są najbardziej istotne dla użytkowników
Kiedy użytkownicy odwiedzają witrynę, aby zrobić zakupy, powinni mieć możliwość łatwego znalezienia kluczowych informacji, takich jak
-
Godziny pracy
-
Informacje kontaktowe
-
Protokoły dotyczące zdrowia i bezpieczeństwa (szczególnie ważne w czasie pandemii)
-
Inne ważne informacje, które pomogą klientom w podejmowaniu świadomych decyzji
Upewnij się, że informacje te są dobrze uporządkowane na stronie internetowej, tak aby najistotniejsze szczegóły były łatwe do odnalezienia. Oceń także menu nawigacyjne swojej witryny i wprowadź niezbędne poprawki, aby najważniejsze informacje były dobrze widoczne i łatwo dostępne.
Nie ukrywaj zasad zwrotu i wysyłki
Dodaj te informacje bezpośrednio na stronach produktów, aby klienci nie musieli szukać ich w witrynie. Przyda się to szczególnie w okresie świątecznym.
Sugeruj produkty powiązane
Jeśli klient jest zainteresowany jednym z Twoich produktów, pamiętaj, aby pokazać mu wszelkie powiązane akcesoria, których może chcieć lub potrzebować dla lepszego doświadczenia. Przyczyni się to do zwiększenia sprzedaży dla Ciebie i podniesienia wartości dla klienta.
Stwórz solidną stronę FAQ z dokładnym opisem produktów
Przewiduj pytania użytkowników i pomóż im szybko znaleźć odpowiedzi. Rozważ zamieszczenie zdjęć i filmów o produktach, aby przenieść swoją witrynę na wyższy poziom.
Zadbaj o dostępność witryny
Upewnij się, że Twoja witryna spełnia aktualne standardy dostępności, tak aby każdy mógł z niej korzystać w prosty i wygodny sposób.
Powiązane: Jak zacząć przygodę z handlem elektronicznym?
Jakie są najlepsze praktyki, których należy przestrzegać podczas aktualizacji projektu UX?
Nie chcesz, aby potencjalni klienci wchodzący na twoją stronę internetową porzucali ją, ponieważ wygląda ona na zagmatwaną lub nieatrakcyjną. Bezbłędne projektowanie user experience (UX) jest bardzo ważne dla każdego, kto prowadzi e-sklep, ponieważ gwarantuje, że potrzeby klientów są zaspokajane i że mają oni lepsze ogólne doświadczenia podczas interakcji z Twoją marką.
Oto kilka najlepszych praktyk, których powinieneś przestrzegać podczas aktualizacji projektu UX:
-
Tworzenie łatwych do zrozumienia kategorii i podkategorii produktów
-
Dynamiczne generowanie sugerowanych wyników wyszukiwania i wsparcie dla literówek
-
Zaprojektuj proste filtry na stronach produktów
-
Wyświetlaj istotne informacje na liście produktów
-
Spraw, aby strony produktów były łatwe do czytania
-
Zadbaj o to, aby strona kasy była wolna od elementów rozpraszających uwagę
Jeśli chcesz zbudować lojalną bazę klientów, nadszedł czas, aby wyjść poza podstawową funkcjonalność i zaoferować swoim klientom unikalne doświadczenia użytkownika. Aby uzyskać pomoc w zakresie projektowania stron internetowych i ogólnego marketingu cyfrowego, skontaktuj się z zespołem Ironmark już dziś!
.