Wszyscy bylibyśmy o wiele bardziej udane, gdybyśmy byli po prostu w stanie zarządzać naszym czasem lepiej. Wiesz, ustalić priorytety lepiej, obsługiwać rozpraszacze lepiej, być bardziej wydajne, i po prostu po prostu nie DO na pewno rzeczy, których nie musimy robić.
Ale to jest tak dużo łatwiej powiedzieć niż zrobić. Na jasnej stronie choć, zarządzanie czasem jest umiejętnością, podobnie jak inne umiejętności, które mamy. Musisz tylko znać kilka podstawowych zasad i mieć motywację, aby się ich trzymać!
Oto nasze pięć najlepszych wskazówek, które pozwolą Ci pozostać na dobrej drodze:
- Zrób listę swoich priorytetów, w kolejności od najwyższego priorytetu. Bądź realistą co do tego, ile z nich możesz zrealizować każdego dnia, i przypisz je do konkretnego dnia. Najtrudniejsza część z nich - nie przechodź do następnego zadania, dopóki nie zrealizujesz każdego z nich!
Znajdź miejsce, które będzie wygodne i nie będzie rozpraszać Twojej uwagi, tak abyś mógł pracować efektywnie. Rozpraszaczami może być wszystko - od wygodnego łóżka w rogu biura lub pokoju, przez zatłoczoną kawiarnię, po Internet, komórkę lub telewizor.
Pracuj w przestrzeni, która jest wolna od bałaganu. Im więcej bałaganu, tym bardziej będziesz sfrustrowany i przytłoczony i tym mniej uda Ci się zrobić.
Kiedy pracujesz nad jakimś zadaniem, zadaj sobie pytanie, jak możesz je zakończyć szybciej lub z mniejszym wysiłkiem? Czy mógłbyś wykonać zadanie szybciej, gdyby pomógł Ci ktoś bardziej doświadczony?
Nie skupiaj się na zadaniach, które nie są zbyt ważne, zwłaszcza jeśli na dłuższą metę nie będzie to miało większego znaczenia. Skup się na ważnych zadaniach, które są kluczowe i przyniosą Ci rezultaty!
Powiedz nam, jak Ty eliminujesz rozpraszacze i zarządzasz swoim czasem?
.